Selvevaluering og opfølgning
På KVUC er vores selvevaluering og opfølgning baseret på elevtrivselsundersøgelsen (målrettet den toårige HF) kursisttrivselsundersøgelsen (målrettet øvrige kursister) samt undervisningsmiljøvurderingen. Herudover følger vi op på en række udvalgte nøgletal samt evaluerer løbende på pædagogiske og organisatoriske indsatser og udviklingsområder.
Elevtrivselsundersøgelsen, som er målrettet den 2-årige HF, gennemføres hvert år. Kursisttrivselsundersøgelsen og undervisningsmiljøvurderingen gennemføres minimum hvert tredje år. Vi følger op på nøgletal hvert år.
Resultaterne fra undersøgelser samt nøgletal deles og diskuteres med kursistrådet, samarbejdsudvalget, de forskellige interne referencegrupper samt ledelsen. Drøftelserne danner afsæt for en samlet rapport (selvevaluering) som igen danner afsæt for opfølgningsplanen for det kommende år. Selvevalueringsrapporten og opfølgningsplanen forelægges KVUC’s bestyrelse til godkendelse i juni måned.
Medarbejdernes trivsel og psykiske og fysiske arbejdsmiljø afdækkes i medarbejdertilfredshedsundersøgelser og arbejdspladsvurderinger, som foretages min. hvert tredje år. Herudover gennemføres løbende MUS- og porteføljesamtaler. Resultater herfra inddrages også i selvevalueringen, når relevant.
Til systematisk understøttelse af den pædagogiske udvikling er der nedsat et tværgående udvalg for pædagogisk udvikling. Udvalget bidrager bl.a. til at sikre synergi og dialog på tværs af områder og til at understøtte den strategiske retning i udviklingsarbejdet.