Ledelse og administration
KVUC er organiseret med en direktion, der består af rektor, chefen for det gymnasiale område samt KVUC's ressourcechef.
Under direktionen sidder uddannelseschefer og administrative chefer, som har ansvaret for forskellige områder.
Direktionen
Direktionen består af rektor, chefen for det gymnasiale område og ressourcechefen. Direktionen står strategisk og økonomisk til ansvar over for bestyrelsen og den samlede organisation. Rektor har det overordnede ansvar for KVUC – fagligt og pædagogisk såvel som organisatorisk. Chefen for det gymnasiale område har primært ansvar for alle uddannelser på gymnasialt niveau, og ressourcechefen er primært ansvarlig for alle fælles administrative funktioner.
Uddannelseschefer
Uddannelsescheferne varetager ledelsen af deres respektive uddannelsesafdelinger: AVU, 2-årig HF og HF Enkeltfag. De har ansvar for den pædagogiske ledelse, personaleledelse, kompetenceudvikling mv. inden for de overordnede strategiske og økonomiske rammer, som er udstukket af direktionen. Chefen for AVU har også det overordnede ansvar for KVUC's Læse- og skrivecenter samt KVUC Erhverv (VEU-indsatser).
Administration
Tre administrative chefer varetager ledelsen af hver deres administrative afdeling: studieadministration, økonomi samt IT & bygninger.