Erhvervsøkonomi C tager udgangspunkt i virksomheden. Enhver virksomhed skal have en bærende idé, som opfylder en kundegruppes behov. Idéen skal struktureres og føres ud i livet, og her giver Erhvervsøkonomi C dig værktøjer, som kan bruges – både på små og store virksomheder.
Udover at se på virksomhedens idé beskæftiger du dig i faget med virksomhedens strategi: Hvordan kan virksomheden styrke sin idé i forhold til omverden? Du kommer også til at arbejde med markedsføring af virksomheden, og tale om, hvordan virksomheden organiserer arbejdet og motiverer sine medarbejdere. Derudover inddrages også virksomhedens regnskab, og du kommer til at arbejde en smule med regnskabsanalyse.
I faget kommer du til at lave et eller flere projekter, hvor du beskæftiger dig med enten start-ups, den socioøkonomiske eller den bæredygtige virksomhed.
De modeller, som du præsenteres for i undervisningen, vil du let kunne anvende, hvis du selv har en lille virksomhed – eller måske kan du anvende dem på en virksomhed, som du arbejder for.